Oulu Sinfonian Kamarikonsertti kasvitieteellisellä puutarhalla: Puutarhan henki

Oulu Sinfonian Kamarimuusikot esiintyvät Oulun yliopiston kasvitieteellisellä puutarhalla 18.5.2024 klo 18.00. Konserttiin on vapaa pääsy.

Tapahtuman tiedot

Oulun yliopiston kasvitieteellinen puutarha, Kaitoväylä 5

Linnanmaa

Ohjelmisto on yhteistyöprojekti Oulun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan sekä Liminganlahden luontokeskuksen kanssa. Ohjelmisto on saanut inspiraationsa konserttipaikkojen poikkeuksellisen elävästä ja kauniista ympäristöstä.

Monet konsertin teoksista keskittyvät kuvaamaan luontoa alkuperäiskansojen näkökulmista, ja musiikissa on vahvasti havaittavissa vaikutteita esimerkiksi kansanmusiikista ja eri kulttuurien identiteetistä, sekä ihmisen vaikutuksesta luontokatoon ja ilmastonmuutokseen. Konsertin aikana kuulijat voivatkin siis tuntea puutarhan hengen monella eri tavalla, joka varmasti tarjoaa jokaiselle sielun ravintoa ja erilaisia tunteita.

Ohjelma:

Peter Sculthorpe: Jousikvartetto nro 18